Social Icons

miercuri, 27 februarie 2013

Noul VW Golf GTi



Și este nou-nouț. Spre deosebire de Golf R Cabrio - pe care ți l-a arătat recent -, care stătea pe platformă de Golf VI, acesta nou GTi stă pe mult-lăudata Modularer Querbaukasten, o platformă creată cu gândul la piesele Lego și prin intermediul căreia nemții își propun să scoată până la 10 milioane de modele în anii care vor urma.

Pe această platformă a fost montat motorul TSI de 2,0 litri, deja conformat viitoarei norme de poluare Euro 6, care va intra în 2015. 
Dar probabil că nu-ți pasă de emisii cât îți pasă de putereeee. 
Golf GTi „standard” produce 220 CP și 250 Nm, suficient cât să împingă GTi-ul de 1.351 de kilograme de la zero la 100 km/h în 6,5 secunde și până la o viteză maximă de 245 km/h. De ce spunem „standard”? Pentru că, pentru prima dată în istorie, poți să comanzi și un pachet de performanță (numit intuitiv „Performance Pack”) care vine cu 230 CP pentru noul tău GTi, împreună cu un diferențial cu alunecare limitată și cu frâne mai mari, accerând până la sută în 6,4 secunde și atingând o viteză maximă de 250 km/h. 
Ca de obicei, are tracțiune pe față, lucru de care se ocupă o cutie manuală în șase rapoarte sau una DSG (opțională) tot cu șase trepte. Nemții se laudă că, în configurația cu transmisie manuală, Golf GTi consumă 6,0 l/100 km (cu emisii de 139 g/km CO2). Dacă optezi pentru DSG, consumul declarat este 6,4 l/100 km (emisii de 148 g/km CO2).

Noul VW Golf GTI va beneficia de suspensie din aluminiu, material care va fi folosit şi pentru acoperiş, aşa încât masa maşinii să nu depăşească 1,3 tone. În plus, noul Golf GTI va beneficia de experienţa câştigată de grupul VAG cu modelul de curse Scirocco GT24 (acelaşi care a alergat la Nurburgring 24h), ceea ce se va traduce prin setări speciale ale direcţiei, frânelor şi suspensiei.
Două noi caracteristici se vor remarca în cazul noului Golf GTI: direcţia progresivă, prin care volanul trebuie rotit mai puţin cu cât unghiul de virare este mai mare, precum şi un nou diferenţial central blocabil VAQ , controlat electronic şi care asigură transmiterea cuplului către roata care are mai multă aderenţă.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu