Social Icons

sâmbătă, 23 februarie 2013

Volkswagen dezvăluie detalii despre mașina-minune XL1



După mai bine de zece ani de la prezentarea primelor schițe și până în prezent, mașina-minune de la Volkswagen (cea care consumă o cantitate infimă de combustibil) se prezintă gata pentru producție. Până când va fi văzută în - să-i zicem - stadiul final, putem să ne delectăm cu câteva cifre desprinse din comunicatul oficial al nemților. 

XL1 va fi animat de un motor diesel de 800 cmc care va produce 48 CP ajutat de un motoraș electric cu 27 CP (alimentat de un set de baterii de 5,5 kWh). Consumul a reușit să rămână sub un litru (așa cum s-a dorit încă de la începutul proiectului) - mai exact, XL1 va consuma 0,9 l/100 km și va emana 21 g/km CO2.
La un așa consum, partea de performanțe nu trebuie luată foarte în serios. Accelerează de la zero la o sută de kilometri pe oră în 12,7 secunde și va atinge o viteză maximă de 160 km/h, înainte ca limitatorul să intervină și să-i limiteze elanul. 
Mulțumită caroseriei din fibră de carbon, sculptată aerodinamic (XL1 are un coeficient Cx de 0,189, adică va fi cea mai aerodinamică mașină de producție creată vreodată), micul VW are o masă de doar 795 de kilograme. Forma de trabuc din fibră de carbon ale hibridului plug-in din Wolfsburg este însoțită de următoare dimensiuni: 3,8 metri lungime, 1,6 metri lățime și un ampatament de 2,2 metri. 



În modul full-electric, XL1 poate parcurge o distanță maximă de 50 de kilometri, însă, dacă îi faci plinul și te folosești și de motorul termic, poți parcurge, după calculele noastre, peste 1.100 de kilometri. Poate că dieselul tău actual are o autonomie care s-ar apropia, în condiții optime, de 1.000 de kilometri, însă mai mult ca sigur că nu-i faci plinul cu doar zece litri - atât cât are rezervorul hibridului acesta.

Dupa ce la primele doua prototipuri numite L1, prezentate in 2002 si 2009, pasagerii stateau unul in spatele celuilalt, la XL1 pasagerii stau aproape unul langa celalalt, la fel ca intr-o masina conventionala.

Volkswagen a menționat că va produce, în primă instanță, 50 de exemplare, restul urmând a fi asamblate doar în urma unei comenzi. Nu se știe prețul de comercializare, dar nu te aștepta să fie foarte jos - caroseria din fibră de carbo, frânele ceramice sau bare anti-ruliu din CFRP (carbon fiber reinforced plastic) nu sunt chiar materiale dintre cele mai ieftine...

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu