Social Icons

Stiri din lumea auto


Programul Rabla 2013 incepe din aprilie. Vezi cat valoreaza voucherul


Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a anuntat, sambata, ca programul de innoire a parcului auto va fi implementat incepand cu 15 aprilie, iar valoarea unui tichet va fi de 1.500 de euro, ministrul neputand preciza cate tichete vor fi emise.
Ministrul Rovana Plumb a anuntat, sambata, intr-o conferinta de presa la Ploiesti, ca autoritatile sunt "in perioada de evaluare si analiza" a programului de innoire a parcului auto si ca anul acesta implementarea programului Rabla se va face incepand cu 15 aprilie "in mod cert", relateaza Mediafax   

Ministrul a precizat ca valoarea unui tichet in cadrul programului Rabla va fi de 1.500 de euro, dar a adaugat ca nu poate spune cate astfel de tichete vor fi emise.  

"Incercam sa concentram in asa fel incat sa avem o singura emisie de vouchere pe tot anul", a adaugat Rovana Plumb.   
Rovana Plumb anunta in ianuarie ca Ministerul Mediului vizeaza schimbari in Programul "Rabla", care s-ar putea aplica masinilor non-euro, Euro 1 si Euro 2, printre care cresterea primei de casare de la 3.800 de lei la 1.500 de euro, dar si acordarea reducerii contra unui singur voucher, alaturi de eliminarea intermediarilor.





Cinci motive pentru care ne VA FI MAI RĂU cu NOUA TAXĂ AUTO /Timbru De Mediu




Odată cu introducerea noii taxe auto, numită timbru de mediu, România riscă sancţiuni din partea Uniunii Europene. Creşterea taxei pentru maşinile euro 3 şi euro 4 poate fi o frână pentru importuri, spun specialiştii.

În forma actuală, aşa cum a fost prezentată de Ministerul Mediului, noul timbru de mediu va aduce românii care deţin maşini precum şi pe viitorii proprietari de autoturisme într-o situaţie mai proastă decât până acum, scrie Evenimentul Zilei.

Iată cel puţin cinci motive pentru care timbrul de mediu va fi mai dăunător decât taxa de primă înmatriculare, potrivit opiniilor exprimate de specialişti.

1. Rablele revin în circulaţie
Cea mai controversată prevedere a proiectului de ordonanţă se referă la maşinile non euro sau cu motorizare euro 1 şi euro 2, care vor beneficia de un timbru de mediu mai mic decât taxa de primă înmatriculare. Potrivit Rovanei Plumb, ministrul Mediului, raţionamentul care a stat la baza acestei decizii este că maşinile vechi poluează mai puţin timp, deoarece ies mai repede din circulaţie.

„România nu va fi invadată de masini second hand foarte vechi (non- Euro), din simplul motiv că acestea reprezintă un procent foarte mic în totalul importurilor”.

Conform publicaţiei centrale, „cei care au primit taxa auto înapoi vor fi taxaţi şi mai mult” – reprezintă al doilea motiv, iar „noua taxă auto încalcă normele europene” este cel de-al treilea. Pentru că „vehiculele comerciale vor fi taxate diferit” şi per total, noua formulă a taxei auto „va avea impact negativ asupra economiei” sunt motivele numărul 4 şi respectiv 5, pentru care EVZ crede că ne va fi mai rău cu timbrul de mediu.

Guvernul Ponta a suspus dezbaterii publice proiectul pentru modificarea și completarea Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule. Noua formulă de TAXĂ AUTO, numită acum TIMBRU DE MEDIU  , se calculează ţinând cont de valoarea emisiilor de dioxid de carbon, pentru maşinile cu normă de poluare Euro 3 sau mai noi.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu